SK Rover Praha - Biatlon

Aktuality

Vyberte si:

typ aktualitySoustředění Nízké Tatry

Po loňském příměstském soustředění nám zrála v hlavách myšlenka na vysokohorské soustředění. Od myšlenky přešlo k činu a se skupinou žáků/žákyň C a B jsme se vydali na chodící soustředění do Nízkých Tater. Pro přepravu jsme zvolili vlak od RegioJetu. Cestou na Slovenskou jsme jeli nočním vlakem. Ten měl sice již v Praze velkou sekeru, ale to nám nakonec vůbec nevadilo, protože jsme v lůžkovém voze aspoň krásně vyspali a v Liptovkém Mikuláši tak příliš dlouho nečekali na autobus. Ubytováni jsme byli v Demanovské dolině na Chatě pod Chopkom. Hlavní náplní soustředění byla samozřejmě vysokohorská turistika. Hned první den jsme si udělali výšlap na Sedlo Machnaté. Pod heslem „nebudeme se pouštět do žádných větších věci“ jsme se nahoru vydali rovnou korytem potoka (turistická značka tam ale byla). Úterý a středa pak patřila dvoudennímu přechodu s nejnutnějším vybavením s sebou. V úterý jsme nastoupali kolem tisíce výškových metrů. Vyšli jsme až na nejvyšší vrchol Nízkých Tater, na Ďumbier. Poté sestup o něco níže na Štefánikovu chatu, kde jsme ve vysoké nadmořské výšce přenocovali. Bouřka jsme se těsně vyhnuli, přišla až ve chvíli když jsme byli bezpečně schováni na chatě. Sledovat bouřku s panoramaty hor z tepla chaty, byl velký a příjemný zážitek. Ve středu ráno, již za pěkného počasí jsme se vydali na druhou část pochodu. Tentokrát jsme šli víceméně hřebenovku s výstupem na druhý nejvyšší vrchol Chopok. Zde nás zastihla výstraha bouřek, tak jsme poobědvali, posečkali a později se vydali po hřebeni dále na Sedlo Poljany. Bouřka nás krásně obešla a zpět na chatu jsme dorazili za sucha. Ve čtvrtek se nám déšť již přestal vyhýbat a vytrvale se snášel na Demanovsku dolinu, rozhodli jsme se proto navštívit místní Jeskyni Slobody. A jelikož nám ujel autobus, tak jsme si výšlap k jeskyni dali v pěkně ostrém tempu. Hned po panoramatech hor byla jeskyně asi to nejhezčí, co jsme viděli. Krápníky kam se podíváš, obří síně, říčka protékající jeskyní, no prostě nádhera. K večeru jsme mezi kapkami deště opekli buřtíky a v suchu v chalupě zahráli na kytaru. Pátek byl posledním plnohodnotným dnem soustředění a sliboval velmi výživný program. Hned ráno jsme vyrazili k Sedlu Poljany, tentokrát výšlapem ze zdola. Dále jsme pokračovali po hřebenové cestě k vrcholu Bor, pak svižným sestupem zpět dolů. Pro rychlý sestup byla dobrá motivace. Museli jsme totiž stihnout jediný autobus do Tatralandie. Chvíle napětí a ano, autobus jsme stihli a po náročném soustředění, byl zasloužený relax v aquaparku. Každý se vydováděl podle svého, nabídka tobogánů, skluzavek, bazénů byla nepřeberná a stihnout vše bylo skoro nad lidské síly.

Celkově hodnotíme soustředění jako vydařené, se spoustou nastoupaných metrů, zážitků i fotek s parádními panoramaty hor. Žactvo teď čeká odpočinek a koncem srpna pak druhé soustředění v Jablonci nad Nisou. Tentokráte již bude více zaměřené na biatlon. Především na kolce (brusle), střelbu a kolo.

Jan Kolář ml.

napsal 30.7.2016 Kolář Jan ml.

typ aktualityMistrovství světa v orientačním biatlonu

Začátkem července se v Jáchymově na Eduardu konalo Mistrovství světa v orientačním biatlonu. Jelikož se soutěžilo na domácí půdě, několik odvážných dorostenců z Roveru se rozhodlo, že vyzkouší tuto zvláštní kombinaci. Předpověď počasí slibovala vysoké teploty nad 25°, avšak realita byla jiná a někteří litovali, že si nevzali více oblečení. Teplota se pohybovala kolem 17°.

Před samotnými závody jsme trénovali na střelnici a proběhli jsme si orieťák, abychom zjistili záludnosti místních lesů. První den se závodilo se sprintu, který se skládá ze dvou kratších orienťáků proložených dvěma střelbama. Většina našich závodníků byla velmi překvapena vysokou obtížností orientační části, a proto byl každý rád, když se mu podařilo alespoň závod dokončit bez diskvalifikace. Druhý závodní den byla jakási klasika, která začínala lokací (označování určitých míst na slepé mapě), poté závodníci dostali mapu s delším orienťákem než první den a nakonec se přiběhlo na střelnici, kde se střílelo 10 ran v leže a hned na to 10 ran ve stoje a pak cíl. Lokace se pro nás stala velkým oříškem a následný orieťák snad ještě větším. Zdejší terén, obzvláště Jáchymovské peklo, je plný děr, prohlubní, jam, kupek, údolíček, nepříjemných podrostů a fakt hustých hustníků. Taky nás napadla agresivní skupinka nějakého hmyzu a vyplašila nás natolik, že například já jsem v panice běžel lesem a přitom jsem zahodil buzolu i mapu. Takže jsme byli rádi, že jsme se všichni vrátili z lesa. Třetí, poslední závodní den nás čekala štafeta dvojic. Bohužel žádné z našich štafet se nepodařilo to stihnout do stanoveného limitu.

Na závěr bych řekl, že navzdory téměř nulovým zkušenostem si naši závodníci vedli poměrně dobře. Asi nejvýraznější úspěch zaznamenal Ondra Blaha, který byl v kategorii M 45 ve Sprintu na druhém místě. V kategorii W 20 se o medailové pozice dělily Adélka Zlesáková a Natálka Netušilová. Ve sprintu druhá a třetí, v klasice si pak pozice vyměnily.  I přesto, že kombinace orientačního běhu a střelby k sobě moc nesedí a nám taky ne, tak jsme si to všichni myslím užili, vyzkoušeli jsme si něco jiného a poznali jsme pěkné okolí místa, kde normálně trénujeme.

Matěj Vavřina

napsal 19.7.2016 Kolář Jan ml.

typ aktuality1. letní ČP Letohrad

Přesně před týdnem jsme byli touto dobou s žactvem na cestě do Letohradu na 1. ČP. Kdo to bude číst později, tak teď je pátek 10.6.2016 přesně 13:10. Malorážka vyrážela později v šest večer. Všichni jsme se pořádně těšili, po dlouhém tréninkovém období a přípravných závodech, tu bylo první měření sil na celostátní úrovni. Předpověď počasí zněla obstojně a téměř celý víkend vydrželo krásné počasí, chvílemi až příliš horké. Malorážkaři asi souhlasit nebudou, protože je v neděli odpoledne spláchla pořádná průtrž mračen.

No, ale vraťme se k hodnocení závodů. Nejprve žactvo. Z výsledků oblastních závodů se dá vyčíst jak dobře na tom kdo je, ale Český pohár, to je něco jiného. Očekávání tedy byla, ale nervozita také. Že se našim dětem bude dařit až takhle, to jsme tedy nečekali. A nemluvím teď jen o medailistech, kterých jsme měli překvapivě opravdu hodně, ale o celém týmu. Na všech sportovcích byla vidět ta chuť běžet, porvat se o výsledek. Je jedno, jestli to byl boj o bednu, jedničku nebo o postup na Mistrovství republiky. Některým se to podařilo, jiným to třeba o kousek uteklo, ale myslím, že do toho všichni dali to, na co mají. Teď budeme dál trénovat a třeba se zas o kousek přiblížíme vysněným cílům ;) A kdo že byli ti medailisti? V žákyních A si pro sebe první a druhé místo rezervovali Heda Mikolášová a Áďa Švihálková (v neděli si místa prohodili). V žácích A si v neděli druhé místo vystřílel Péťa Širůček. V žácích B se velmi dařilo Matyášovi Martanovi, který byl v sobotu druhý a v neděli vyhrál. Na stupních vítězů ho pak doplnili v sobotu na třetím místě Max Tyx a v neděli taktéž třetí Míša Blaha. Na nepopulární čtvrtém místě pak skončil brácha Jirka. Na dalších nemedailových, ale stále parádních místech skončila Kačka Šimánková (6. místo v neděli v žákyních A), Emča Bukovianská (6. a 10. místo v žákyních B) a Gaboš Szabo (13 a 10. místo v žácích C).

České poháry jsou společným závodem pro žactvo i pro malorážku. Ta startovala v sobotu dopo a v neděli odpo. Medailově se sice k žactvu nepřiblížili, ale to neznamená, že nezaběhli pěkné výsledky. A žactvu to mohou vrátit třeba hned na dalším ČP. V dorostenkách A se nejvíce dařilo Amandě Baxové, která skončila na 8. a 5. místě. Nicméně sama přiznala, že by to mohlo být lepší, tak třeba to vyjde příště. Velmi pěkný výsledek zaběhla v neděli i Dáda Heřmanská, která v leže s čistou nulou bez dobíjení vybojovala krásné 13. místo. V dorostenkách B si nepopulární čtvrté místo v sobotu vyběhla Evča Stránělová. Tím dala příklad i tátovi Jurovi Stránělovi, který taktéž skončil čtvrtý, bohužel ke vší smůle byl čtvrtý i v neděli. O jedinou sobotní medaili se tak v Mužích C postaral Ondra Blaha, který zvítězil. V neděli přidal druhé místo. Druhou nedělní medaili přidal třetím místem Lukáš Dvořák v Dorostencích B. Z výsledků dorostu je vidět, že mají našlápnuto a chybí jen málo, tak věřme, že se v Bystřici polepší.

Na závěr hodnocení soutěže klubové, která po prvním klání vypadá pro nás přívětivě. Dorost je na třetí pozici, stejně tak žactvo. A celkovou soutěž klubů v tuto chvíli vedeme, ale jen těsně před Střelkou Brno. Jsme teprve na záčátku a na dalším poháru v Bystřici se bude o pozice bojovat znovu.

Jan Kolář ml.

napsal 10.6.2016 Kolář Jan ml.